Thursday, April 23, 2020

BENTHE - OM CORONA TIDER

Hvordan ændrer disse Corona tider på min hverdag. Egentlig ikke særlig meget. Som aktiv pensionist foretager jeg mig fortsat den brede mængde af aktiviteter, som normalt følger min dagligdag. 
Også jeg havde planer om at få ryddet op i mine mange gemmer, men den plan blev hurtigt opgivet til fordel for mere spændende gøremål. Foråret og det herlige sommervejr, vi er begunstiget af presser på med oplevelser, som står i kø for at få prioritet. 
Derfor får I en kort beskrivelse af en enkelt aktivitet, som gav mig stor glæde. 
Vi bor i Rebild på det smukkeste sted i dette land. Mellem Rebild og Skørping findes en 3 km  dejlig cykelsti 1o minutter til Skørping og 15 minutter hjem, fordi det er mere opad den vej, men er man heldig,  hjælper medvind til. Efter Kaj havde gjort cyklen forårsklar, fik den premiere  på Dronningens fødselsdag  og blev min første tur i år. Skovbunden var hvid af anemoner min yndlingsblomst, der var få  udsprungne bøgegrene, solskin og 15 grader i skyggen. Hvad mere kan man ønske sig. Jeg så også citrongule sommerfugle og mærkede skovens særlige forårslufte samt ikke at forglemme et væld af forskellige fuglefløjt. En kæmpestor  myretue gav indblik i en aktivitet, som overgår enhver fantasi. Hvis man ser sig for,  er naturen fuld af en masse små men dejlige oplevelser. Og så er det tillige sundt at bevæge sig.

Som I måske ved, har jeg siden 1997 ved et tilfælde  drevet en bed and breakfast  i Rebild. I øjeblikket er der naturligvis ikke så stor efterspørgsel efter overnatning, men jeg vil gerne nævne, at mine gæster naturligvis opfordres til at besøge Bogby 9520, samt at mange kommer tilbage og fortæller, det var en stor oplevelse. Endog kom en gæst en dag tilbage og forærede mig en bog skrevet af en lokal forfatter, som han syntes, jeg skulle have.

Hvis I har lyst, kan I finde min hjemmeside på www.Bedandbreakfast-rebildbakker.dk   

Benthe,
          Rebild,  22 04 2020 

No comments:

Post a Comment