Saturday, April 11, 2020

JOHANNES - OPLEVELSER I KØBENHAVN

Jeg lever som jeg hele tiden har levet - dog uden selskabeligheder med middage/invitationer fra kammerater og familie. Jeg kan godt lide at lave mad og invitere gæster (og så får man desuden - som en sidegevinst - ryddet op og støvsuget!). Jeg har altid været god til at arbejde alene og beskæftige mig selv. 
Nu tegner og maler jeg næsten hele dagen og tager mig af mit koldkrigsnetværk (www.coldwarsites.net). 

Jeg sørger omhyggelig for at spritte både udvendig og indvendig!
 
Min søn har været forbi flere gange med sine små piger, mine to yngste børnebørn. De står nede på gaden og jeg taler ud af vinduet - og smider is og slik ned til dem!  Det synes de er alletiders! 

De to ældste børnebørn taler jeg med via FaceTime. Mit næstældste barnebarn på 9 år lavede i går en række plakater og skilte mod virussen, som hun satte op på deres husfacade og gik rundt med på fortovet foran huset. Hun fik meget ros af forbipasserende, der alle holdt fin afstand. På bagsiden af plakaterne havde hun skrevet slogans mod klimaændringerne, som så er klar til den næste demo!

Jeg går selv ud og køber ind - dog med meget stor forsigtighed og afstand til andre mennesker. Jeg går kun i supermarkeder, hvis jeg kan se at der er god plads. (Hvis der pludselig er mange mennesker omkring mig lader jeg som om jeg skal hoste - og så står man pludselig helt alene!). 

Jeg sætter meget, meget stor pris på dagens virkelige helte der åbenlyst udsætter sig selv for smitte: ekspedienter i fødevarebutikker og på apoteker, sundhedspersonalet og politiet. Når jeg møder nogen af dem giver jeg udtryk for min taknemmelighed. Jeg har i øvrigt vænnet mig til at rose folk jeg møder, men selvfølgelig kun, hvis der er en god grund til det. Det opfordrer jeg også stærkt andre til at gøre. 

Johannes - 
København - 11 04 2020".

No comments:

Post a Comment